1. Elektrifikovaný
  2. Vodík
  3. Revolúcia

Revolúcia

Technológia, ktorou sa všetko od základu mení

Už v roku 1992 začala Toyota súbežne skúmať technológie hybridného, vodíkového a elektrického pohonu. O štyri roky neskôr sa verejnosti predstavilo prvé vozidlo na palivové články, postavené na pôvodnom modeli Toyoty RAV4. Zatiaľ čo hybridné vozidlá si po uvedení na trh zákazníci rýchlo obľúbili, vodíková technológia sa postupne zdokonaľovala, aby dokázala prvým záujemcom zaručiť najvyššiu možnú funkčnosť, spoľahlivosť a bezpečnosť.

Ako išiel čas na poli vodíkovej technológie:

1992
Technologia wodorowa grafika
Toyota sa začína venovať vodíkovej technológii.
1996
Toyota RAV4
Premiéra prvého vozidla poháňaného vodíkom, postaveného na Toyote RAV4.
2001
Model koncepcyjny FCEV-3
Predstavenie koncepčných vozidiel FCEV-3, 4 a 5, postavených na modeli Toyota Highlander; premiéra autobusu FCHV-BUS1 na vodíkové palivo.
2002
Toyota FCHV
Toyota získava licenciu na predaj vozidiel poháňaných vodíkom; prvé kusy sa objavujú na trhoch v Japonsku a USA.
2008
Toyota FCHV-ADV
Model FCHV-ADV zaznamenáva dojazd 1 100 km na jedno natankovanie.
2015
Toyota Mirai
Uvedenie Toyoty Mirai – prvého sériovo vyrábaného vozidla poháňaného vodíkom.
2020
Toyota Mirai - druga generacja
Premiéra Toyoty Mirai druhej generácie.

Prototypy

Uvádzame niekoľko prototypov a testovacích vozidiel pred uvedením Toyoty Mirai.

FCEV-1

V roku 1996 sa predstavilo prvé vozidlo Toyota na vodíkové palivo, postavené na modeli RAV4.

FCHV-3, 4 a 5

Následné koncepčné vozidlá využívali podvozok modelu Highlander. Od roku 2001 vykonáva Toyota jazdné skúšky v Japonsku s cieľom zistiť, ako technológia funguje v reálnych jazdných podmienkach.

FCHV-ADV

Prvý model s vysokotlakovým zásobníkom na vodík dokázal ponúknuť dlhší dojazd ako vozidlá s klasickým spaľovacím motorom.

FCV Concept 2013

Koncepčný model, na ktorom bola postavená Toyota Mirai, používal dvojicu vodíkových zásobníkov pod podlahou vozidla.

Míľniky vývoja

Podobne ako v prípade hybridných vozidiel stojíme na prahu veľkej vodíkovej revolúcie; technológiu palivových článkov uvádzame do ďalších modelových radov
Generácia
I
Rola
Premiéra prototypu, vývojové práce
Hybrid
Toyota Prius I generácia
VODÍK
Toyota Mirai I generacja
Generacja
II
Rola
Sériová výroba
Hybryda
Toyota Prius II generacja
Auto elektryczne na wodór
Toyota Mirai II generacja
Generacja
III
IV
Rola
Zavádzanie technológie do ďalších modelov
Hybrid
Toyota - modele hybrydowe Toyota - modele hybrydowe
Auto elektryczne Vodík
Toyota - modele elektryczne na wodór - przyszłość Toyota - modele elektryczne na wodór - przyszłość

Vývoj technológie

Toyota skúma alternatívne systémy pohonu a s mimoriadnym úspechom ich pripravuje do veľkosériovej výroby:
Toyota Prius
Hybrid
Začatie výskumu: 1992
Prvé sériovo vyrábané vozidlo: Toyota Prius (1997)
Zdroj hnacej sily: spaľovací motor + elektromotor
Jazda v režime EV
Emisie: CO2, nulové emisie v režime EV
Predaj: 20 mil.
Toyota Mirai
Elektromobil na palivové články
Začatie výskumu: 1992
Prvé sériovo vyrábané vozidlo: Toyota Mirai (2015)
Zdroj hnacej sily: palivové články
Čistenie vzduchu, eliminácia CO2
Emisie: čistá voda
Predaj: 20 tisíc